آیا می دانید سئو چیست؟ سئو به طور خلاصه و همانطور که در اکثر وب سایت هایی که در مورد سئو صحبت می کنند مشخص است، کلمه SEO در اصل یک کلمه انگلیسی سه حرفی است و این کلمه مخفف سه کلمه انگلیسی به نام های “Search engine optimization” و ترجمه به فارسی به معنای بهینه سازی موتور جستجو است.

بنابراین کلمه سئو همیشه به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و اگر از من بپرسید سئو چیست و می خواهید پاسخی سریع و کوتاه داشته باشید، به طور خلاصه به شما می گویم که سئو بهترین راه برای تبلیغ سایت شما از طریق موتورهای جستجو است.

سئو چیست؟

اگر از کسی در مورد سئو چیست بپرسید، ممکن است سریع به شما پاسخ دهد که این کار برای بهبود سایت شما برای ظاهر شدن در صفحات جستجوی گوگل با نحوه نوشتن و قالب بندی مقاله است، اما ما در سئو برای همه می خواهیم صحبت کنیم و توضیح دهیم که سئو چیست.

دوباره می پرسیم سئو چیست؟ سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است، به طوری که موتورهای جستجو با محتوای شما آشنا می شوند و آدرس وب سایت شما را در اینترنت پیدا می کنند.

سئو به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین رشد دهید و همچنین تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.اگر روش ها درست باشد سئو روش ها و استراتژی هایی است که باید به درستی دنبال شود تا به نتایج دلخواه برسید که ظاهر سایت شما در ده نتیجه اول صفحه جستجو قرار دارد.

مزایای سئو برای شرکت ها و برندهای آنلاین

اگر دفتر مرکزی شرکت دارید و افراد زیادی از آن اطلاعی ندارند، اولین کاری که انجام می دهید این است که برای این شرکت تبلیغ کنید تا در صورت توجه به سئو و بهبود سئو، بیشترین تعداد افراد در مورد آن و همچنین سئو اطلاعات کسب کنند. سایت شما برای موتورهای جستجو، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت که در مورد سایت شما بیشتر بدانید، می توان گفت که مزایای سئو برای سایت شما به شرح زیر است:

  • افزایش چشمگیر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما از طریق موتور جستجو.
  • موتورهای جستجو علاقه مند به آرشیو کردن سریع مطالب شما هستند.
  • ظاهر شما در صفحه اول جستجو در ده نتیجه اول.
  • اگر صاحب یک تجارت آنلاین هستید، فروش خود را بهبود بخشید.
  • مشتریان بیشتر به شما اعتماد دارند زیرا مشتری به چیز محبوب در اینترنت اعتماد دارد.
  • برند خود را در ذهن گروه های هدف خود نگه دارید.

چرا باید سئو سایت خود را بهبود ببخشید؟

زیرا اگر صاحب سایتی هستید که نماینده یک برند است و افراد زیادی در مورد آن اطلاعاتی ندارند، بر خلاف سایت های دیگر که محصولات یا مقالاتی با کیفیت پایین تر اما معروف ارائه می دهند، بدون توجه به اینکه چگونه از طریق آن محصولات باکیفیت ارائه می کنید، قطعا ارزشی نخواهد داشت. این همان چیزی است

شما باید سئوی سایت خود را ارتقا دهید تا مردم شما را بشناسند و تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یابد، بدون توجه به سئو در اینترنت حضوری نخواهید داشت.

هنگامی که بتوانید سایت خود را به خوبی برای موتور جستجو پیکربندی کنید، توسط بسیاری از بازدیدکنندگان به راحتی پیدا خواهید شد. اگر می خواهید بدانید این وب سایت یا سایر وب سایت ها از چه کلمات کلیدی استفاده می کند و از چه بک لینک هایی استفاده می کند، به شما توصیه می کنم ابزار KWFinder را بررسی کنید.

19 تکنیک سئو کلاه سفید برای رشد قطعی رتبه گوگل شما

اگر نتیجه در گوگل به این صورت باشد، بازدیدکننده از دیدن این لینک تردید نمی کند زیرا نتیجه متمایز است که باعث می شود بازدیدکننده به سایت اعتماد کند و بعد از خواندن گزیده به طور مستقیم از آن بازدید کند حتی اگر بازدیدکننده مردد باشد. که باید به زبان سالم نوشته شود، بازدیدکننده دوست دارد به خواندن ادامه دهد و در نتیجه مجبور به بازدید از لینک خواهد شد. این ظاهر در نتایج جستجو از طریق بهینه سازی سئو است، بنابراین وقتی دوباره از من می پرسید سئو چیست؟ من به شما خواهم گفت که سئو همه چیز برای شرکت یا وب سایت شما است.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

قبل از اینکه در مورد نحوه کار موتورهای جستجو صحبت کنیم، باید بدانید که موتور جستجو برنامه ای است که سه وظیفه دارد که انجام می دهد، برخی از این کارها به شما نیاز دارند که به موتور جستجو کمک کنید تا این کار را به طور کامل انجام دهد، یعنی پیدا کردن. شما و ارائه محتوای خوب

سه عملکرد یک موتور جستجو عبارتند از خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی، این به چه معناست؟ یکی یکی بریم

موتورهای جستجو در حال خزیدن

این کار توسط ربات‌ها، عنکبوت‌های جستجوگر یا ربات‌ها یا آن نرم‌افزارهای کوچکی که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای شناسایی محتوای شما استفاده می‌کنند انجام می‌شود. این موتورها نام‌هایی دارند، مثلاً موتور جستجوی Google به نام Googlebot، موتور جستجوی Bing به نام Bingbot، و سایر موتورهای جستجو

Crawl از URL شروع می شود. هنگامی که ربات جستجو یک URL جدید پیدا می کند، بلافاصله محتوای آن را تجزیه و تحلیل می کند و همانطور که شما آن را می خوانید آن را می خواند و پاراگراف ها، عنوان ها، عنوان های فرعی، تصاویر، ویدئوها و غیره انواع محتوا را تشخیص می دهد.

اگر صفحه ای که ربات جستجوگر می خزند حاوی لینک باشد، آن لینک ها را نیز می خزد و آن ها را تجزیه و تحلیل می کند، بنابراین همیشه توصیه می شود که با قرار دادن لینک های دیگر از سایت خود در صفحات جدیدی که می نویسید، محتوا را به هم پیوند دهید. صفحه محتوا یا یک مقاله پس از اتمام کار ربات خزنده، صفحات خزیده شده را به مرحله نمایه سازی، بایگانی یا نمایه سازی ارسال می کند.

فهرست موتورهای جستجو

صفحات خزیده شده به فهرست گوگل یا فهرست های دیگر موتورهای جستجو ارسال می شوند، اما ما روی فهرست گوگل تمرکز خواهیم کرد زیرا این بزرگترین موتور جستجوی موجود در اینترنت است.

این فهرست یک پایگاه داده عظیم است، بیایید این فهرست را مانند یک دفترچه یادداشت مقایسه کنیم که در آن همه چیزهایی که در طول روز برای شما اتفاق می افتد را از لحظه یادداشت می کنید، اما در اینجا Google هر صفحه وب را که می خزد به این فهرست اضافه می کند و می توانید اندازه آن را تصور کنید. داده ها، شما می توانید تعداد لینک ها را در تمام سایت های موجود در اینترنت تصور کنید.

پس از ایندکس شدن صفحات، آخرین مرحله از فرآیند موتورهای جستجو باقی می ماند که همان رتبه بندی است که به معنای رتبه بندی و رتبه بندی صفحات است.

مدیریت روابط انسانی

گوگل چگونه به یافتن سایت شما کمک می کند؟

طبیعتا گوگل شما را به صورت تصادفی پیدا نمی کند، گوگل شما را با ارسال نقشه سایت شما به گوگل پیدا می کند. نقشه سایت یک فایل است، معمولا یک فایل XML که شامل تمام مقالات و محتوای سایت شما می باشد.

با این کار گوگل را آسان تر می کنید تا تمام صفحات خود را سریع بخزد و سپس آنها را بایگانی کند. نقشه سایت صفحه ای با محتوای ثابت نیست. وقتی محتوای جدیدی ایجاد می کنید صفحه آن به نقشه سایت اضافه می شود و وقتی که تغییر می دهید عنوان مقاله نیز در صفحه نقشه سایت تغییر می کند و به این ترتیب گوگل می گوید که این آدرس تغییر کرده و این صفحه اضافه شده است.

به این ترتیب، محتوایی که دائماً به روز می شود را به گوگل می گویید و این به ایندکس شدن سریعتر محتوای شما کمک می کند.

سئو داخلی و خارجی چیست؟

سئو به دو بخش تقسیم می شود، بخش سئو داخلی که اصطلاحات سئوی درون صفحه نامیده می شود و بخش سئو خارجی یا خارج از صفحه.

سئو داخلی چیست؟

برای اینکه بدانیم سئوی داخلی چیست، باید روی برخی از ارکانی که سئو داخلی روی آنها کار می کند تمرکز کنیم که عبارتند از:

محتوا شامل: کیفیت محتوا، سهولت جستجو در محتوا، کلمات و املای انتخاب شده، لینک ها یا لینک های درون محتوا، انحصاری بودن محتوا است.

HTML شامل: عنوان، توضیحات، متا تگ‌هایی است که کیفیت سایت را تعیین می‌کند و آن را با سایت‌های شبکه‌های اجتماعی پیوند می‌دهد. و غیره متا تگ‌ها.

این سیستم شامل موارد زیر است: خزیدن و نمایه سازی صفحات شما، سرعت بارگذاری صفحه و ساختار URL.

اجازه دهید نکات مهمی را که باید برای کار بر روی سئوی داخلی سایت خود رعایت کنید، ارائه کنیم. برای اینکه بیشتر در مورد سئو داخلی چیست، نکات مهمی را برای بهبود سئوی داخلی در صفحات شما قرار دهیم.

چگونه عنوان صفحه محتوا را انتخاب می کنیم؟

چیزی که مردم و موتورهای جستجو را بیشتر جذب می کند عنوان است، بسیاری می توانند خواندن یک مقاله خوب را ترک کنند زیرا عنوان خوب نیست و جلب توجه نمی کند. باید به طور کامل در صفحه جستجو ظاهر شود، به همین دلیل ما همیشه حداکثر محدودیت کاراکتر را برای عنوان 60 قرار می دهیم.

عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر باشد، با توجه به اینکه اگر عنوان سایت شما در کنار عنوان مقاله در صفحات جستجو ظاهر می شود، باید عنوان خود را کوتاهتر کنید تا حاوی عنوان مقاله و نام مقاله باشد. سایت، یا می توانید نام سایت را از کنار مقاله مخفی کنید این یکی از ترفندهای عالی سئو است.

همچنین عنوان باید شامل کلمه کلیدی باشد، درست است که ما هنوز در مورد کلمه کلیدی صحبت نکرده ایم، اما وقتی به پاراگراف آن برسید متوجه خواهید شد که چیست.

بیایید بگوییم کلمه کلیدی “لباس تابستانی” است

شما باید آن را در عنوان بنویسید، به عنوان مثال:

لباس های جدید و شیک تابستانی 2021

این یک عنوان کوتاه است و شامل کلمه کلیدی نیز می شود. همچنین عنوان های خود را همیشه پرسشگر و پرسشگر کنید، به عنوان مثال:

چگونه لباس تابستانی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

عنوان با یک سوال شروع می شد و با یک بازجویی به پایان می رسید.بازدیدکنندگان این عناوین را دوست دارند.همچنین روش های بیشتری برای نوشتن عناوین جذاب وجود دارد.شما باید عنوانی را انتخاب کنید که شخصاً شما را جذب کند قبل از اینکه بازدید کننده را جذب کند.

اینفوگرافیک: نکات مهم سئو داخلی سایت

توضیحات صفحه (دسکریپشن) را به درستی بنویسید

مانند عنوان، اما در پاراگراف توصیفی یا توضیحات صفحه 160 کاراکتر می نویسیم، تعداد کاراکترهای پاراگراف نباید بیشتر از این باشد. شما همچنین باید کلمه کلیدی را در توضیحات مقاله یا توضیحات صفحه قرار دهید. توضیحات باید دقیق و مختصر برای مقاله یا محتوا باشد زیرا قطعا باعث افزایش سئو می شود. بهبود در سایت شما

بهینه سازی ساختار URL

بهینه سازی ساختار URL

سئو چیست؟

این عنوان به اصطلاح ثابت است، نه نقاط عنوان کامل، منظور ما خارج از صفحه سئو است. اکنون به زبان فارسی است، سئو چیست، خواهید دید که ما آن را در آدرس اینترنتی به انگلیسی تغییر دادیم و نوشتیم what-is-seo.

اگر بپرسید چرا آن را به زبان انگلیسی بهتر می نویسیم، به شما می گویم زیرا گوگل لینک های انگلیسی را سریعتر می خواند و وقتی با همین نام کپی می شود در اکثر سایت ها ظاهر می شود.

سایت را کاربر پسند طراحی کنید

شما باید سایت خود را به خوبی تنظیم کنید، به گونه ای که بازدید کننده بتواند به تمام بخش ها و صفحات تمام صفحات سایت پیمایش کند، به عنوان مثال مراقب منوی اصلی سایت باشد و همچنین مراقب قرار دادن ابری از طبقه بندی ها باشد. که از میان آنها بازدیدکننده برای دسترسی به بخشی از سایت انتخاب می کند.

از تصاویر برای بهبود کیفیت صفحات خود استفاده کنید

هنگام استفاده از تصاویر در صفحات خود، کلمه کلیدی را فقط در یک تصویر بسازید، آن را در همه تصاویر تکرار نکنید، همچنین باید تصاویر خود را با کیفیت و اندازه کوچک بسازید، بنابراین کارشناسان سئو همیشه استفاده از فرمول WebP گوگل را توصیه می کنند زیرا این فرمول را به شما می دهد. کیفیت عالی و در عین حال کم حجم متأسفانه این فرمت هنوز در برخی از مرورگرها پشتیبانی نمی شود، هرچند توسط گوگل به شدت توصیه می شود.

عکس را بدون نام گذاشتن آپلود نکنید اگر عکس مثلا اهرام مصر است اسم عکس ها را اهرام مصر بگذارید و بعد از آپلود در سایت یک عنوان جایگزین برای آن قرار دهید که ظاهر شود. در صورتی که تصویر به هر دلیلی ظاهر نشد.

این اقدامات به نمایش تصاویر محتوای شما در موتور جستجوی تصویر گوگل یا سایر موتورها کمک می کند.

سایت خود را موبایل پسند کنید

ما در عصر گوشی های هوشمند هستیم و اکثر کاربران در حال حاضر از طریق تلفن های خود سایت ها را مرور می کنند، بنابراین گوگل همیشه تاکید می کند که سایت شما با موبایل سازگار است، بنابراین ابزاری طراحی کرده است که سایت شما را بررسی می کند که آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر. ، می توانید از طریق ابزار تست سازگاری موبایل گوگل پی ببرید که آیا سایت شما با تلفن ها سازگار است یا خیر.

بهبود سرعت وب سایت

شما باید به سرعت سایت خود توجه کنید، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود سایت شما زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد و گوگل ابزاری برای تشخیص دلایل تاخیر سایت در بارگذاری صفحه ایجاد کرده است، شما می توانید سایت خود را از اینجا.

Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *