ریپورتاژ چیست

ریپورتاژ چیست؟

ریپورتاژ آگهی چیست؟ ریپورتاژ به عنوان یکی از ابزارهای ارتباط موثر مورد استفاده بین واحدهای فعالیت در رشته های مختلف تعریف می شود و این روش یک ارائه مکتوب است که شامل مجموعه ای از داده های خاص مرتبط با یک موضوع و شامل پیشنهادها و توصیه های سازگار با نتایج است. از تجزیه و تحلیل

مراحل نوشتن ریپورتاژ آگهی چیست؟

مراحل تهیه ریپورتاژ آگهی تحقیق به شرح زیر است:

  • تعیین هدف از نگارش ریپورتاژ با ذکر ماهیت تحقیق و طرفی که ریپورتاژ برای آن تهیه می شود.
  • آماده سازی برای تهیه، از آنجایی که این فرآیند با هدف و ماهیت ریپورتاژ مرتبط است، در این مرحله ویژگی های تحقیق مشخص می شود، منابع داده ها و اطلاعات مشخص می شود و سپس با تعیین چشم انداز زمانی، برنامه آماده سازی تعیین می شود.
  • مهمترین عناصری که به منظور تهیه ریپورتاژ تهیه می شود عبارتند از:
    • آماده سازی تیم از جمله منابع انسانی، توزیع وظایف بین اعضا و تعیین رهبر و هماهنگ کننده تیم.
    • تعیین مشخصات ریپورتاژ مورد نیاز از جمله درخواست های نهادی که ریپورتاژ برای آن تهیه می شود شامل تعیین نوع فونت، تعداد صفحات، حاشیه ها و اندازه ریپورتاژ .
    • منابع و منابعی را که اطلاعات و داده ها از آنها گرفته می شود، تعیین کنید.
    • در نهایت، برنامه مورد استفاده در آماده‌سازی توسط تیم کاری تعیین می‌شود که یک چارچوب زمانی شامل مراحل آماده‌سازی را تعیین می‌کند و کل دوره‌ای را که باید در آن ریپورتاژ تکمیل شود، در نظر می‌گیرد.
  • تهیه ریپورتاژ تحقیق را شروع کنید، بنابراین نویسنده به شکل ریپورتاژ از نظر نوع قلم و اندازه و همچنین محتوای تحقیق علاقه مند است، از مرتبط بودن عناوین فرعی و اصلی و اطمینان از اینکه ریپورتاژ به هم مرتبط است. شامل تمام عناصر اصلی از جمله بدنه ریپورتاژ ، مقدمه، مراجع و غیره است و از جمله عناصری که در این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد موارد زیر است:
    • از نظر شکل ریپورتاژ : در نگارش باید از سبک خاصی استفاده شود، در نوشتن سرفصل ها و ضمائم از سبک مشکی سنگین استفاده شود و برای هر بخش از ریپورتاژ یک عدد به تهیه کننده ریپورتاژ داده شود تا در هنگام رجوع به آن مراجعه کند. بررسی یا بحث در مورد ریپورتاژ ، تهیه فهرست مندرجات، فهرست های مقدماتی و شماره گذاری کلیه صفحات ریپورتاژ به ترتیب می باشد، مشروط بر اینکه در صورت نگارش ریپورتاژ به زبان عربی، شماره آن میانگین صفحه از پایین باشد. ترجیح داده می شود که تصاویر نسبتاً بزرگ در ضمیمه ها گنجانده شود تا از تأثیر آنها بر یکپارچگی و ترکیب ریپورتاژ جلوگیری شود.
    • از نظر محتوای ریپورتاژ : تیم تهیه کننده باید از انسجام بین سرفصل های اصلی و فرعی و بین سرفصل ها، توضیحات و جزئیاتی که در آنها قرار می گیرد اطمینان حاصل کند، سپس مطمئن شود که عناصر اصلی ریپورتاژ مانند مقدمه، بدنه ریپورتاژ و غیره و شامل تصاویر و تصاویری باشد که ریپورتاژ را غنی می کند و نصب اطلاعات را تسهیل می کند و ریپورتاژ را بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که بین نتیجه گیری و توصیه ها با نتایج به دست آمده مطابقت دارد. ، سپس این توصیه ها را به اهداف تهیه ریپورتاژ مرتبط می کند.
  • تهیه پیش نویس ریپورتاژ پس از نگارش کلیه بخشهای ریپورتاژ ، تدوین و بررسی زبانی و فنی آنها، جلد، صفحه ارجاعات و ضمائم و صفحه عنوان تهیه می شود که این قسمت ها به صورت نهایی به دیگ های نهایی تهیه ریپورتاژ سپرده می شود. آنها شامل بخش های زیادی نیستند.
    تهيه نسخه نهايي ریپورتاژ پس از بررسي توسط ارگاني كه براي آن تهيه شده است مانند هيئت مديره يا سازمان تامين مالي يادداشت ها گرفته شده و به تيم تهيه كننده تحويل مي شود كه اين تبصره ها را بررسي و اجرا و اصلاح مي كند. پس از آن قسمت های باقیمانده مانند ضمائم و مراجع اضافه می شود تا ریپورتاژ کامل و آماده ارائه به طرف مربوطه شود.
گزارش مالی نیکون از کاهش دورقمی درآمد و سود این شرکت خبر می‌دهد

انواع ریپورتاژ آگهی چیست؟

انواع مختلفی از ریپورتاژ ها بسته به عملکردی که ارائه می کنند وجود دارد، به عنوان مثال:

  • ریپورتاژ های آگهی کوتاه
  • ریپورتاژ های آگهی علمی
  • ریپورتاژ های آگهی اداری
  • ریپورتاژ های آگهی مهندسی
  • ریپورتاژ های آگهی تحقیقاتی
Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *