تفاوت واقعی بین تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟ هنگامی که از بازارهای دیجیتال و هنجارهای اخیر بازاریابی محتوا صحبت می شود، یک معضل رایج به وجود می آید. کل صنعت اغلب هنگام استفاده از شرایط نوشتن محتوا و کپی رایتینگ سردرگم می شود. اغلب، آنها ایده را زیر یک چتر قرار می دهند. از آنجایی که هر دو ایده بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، هنوز یک خط تمایز قابل توجهی بین این دو وجود دارد. آرمان های این دو نیز کاملاً با یکدیگر متفاوت است و حتی اهداف در نتیجه متفاوت است. با این حال، نقاط تمایز مبهم است و باعث ایجاد ابهام در مشاغل و فعالیت های مختلف پیرامون این دو می شود.

خلاقیت یک عنصر ضروری در کسب و کار محتوا است. هم کپی رایتینگ و هم نوشتن محتوا برای بقای خود به آن بستگی دارد. با این حال، حتی استفاده از خلاقیت نیز کاملاً متفاوت است، و مهارت‌های مورد نیاز برای این دو نیز یکی از موارد اصلی تفاوت است. همچنین یک بحث شدید در مورد مسئولیت ها در هر دو این نقش های شغلی مربوطه وجود دارد. بسیاری بر سر اینکه کدام یک چالش برانگیزتر است و چه چیزی تصویر محصول را در بازار حفظ می کند، اختلاف نظر دارند. در مواجهه با این گونه سوالات و افکار مغرضانه، در اینجا تلاشی برای پاکسازی ابرها از تفاوت بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا وجود دارد.

تعریف

تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ
تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ

 

نوشتن محتوا را می‌توان به‌عنوان توصیف محصول به زبان ساده تعریف کرد. این یک فرو رفتن عمیق در ماهیت محصول، ویژگی های محصول، کاربردی بودن محصول و دوام محصول است. این شکل از نوشتن با هدف آموزش مصرف کننده در مورد محصول یا خدماتی است که خریداری یا اجاره می کند. اطلاعات پیچیده موجود در مورد محصول از طریق نوشتن محتوا حفظ می شود. نویسنده یک جلسه مطالعه محصول، مزایا و معایب آن را مرور می کند. سپس محتوا را پیش‌نویس می‌کنند، که مشتری را در مورد تمام جنبه‌های خریدشان آگاه می‌کند. پست‌های وبلاگ، بخش‌های پرسش‌های متداول، مقاله‌های نحوه انجام، توضیحات دقیق محصول، خبرنامه‌های ایمیل و کتاب‌های الکترونیکی همگی نمونه‌هایی از نوشتن محتوا هستند.

رونمایی از کنترلر دوال‌سنس با طرح بازی Hogwarts Legacy

کپی رایتینگ خواندن آنچنان جامع و دقیق از محتوا نیست. هدف آن مصرف کننده تنها با هدف هدایت تصمیم آنها به خرید است. بازاریابی محتوا هدف اصلی کپی رایتینگ است. آنها قصد دارند با خطوط و عبارات جذاب و جذاب مشتریان را جذب کنند تا توجه آنها را جلب کنند. کپی یک کمپین بازاریابی معمولاً محصول را به عنوان کالای کارآمدی که از زندگی مصرف کننده گم شده برجسته می کند. همچنین بر اساس تحقیقات بازار و میدانی است و صرفاً با در نظر گرفتن اولویت مصرف کننده تهیه شده است. داده های این تحقیق برای خواندن نیازهای مشتری و هدف قرار دادن عبارات در آن نقاط است. این هدف به دست آمده تولد یک کمپین موفق است. نمونه هایی از کپی رایتینگ عبارتند از برچسب ها، بیلبوردها، بروشورها، فیلمنامه های رادیویی، فیلمنامه های تلویزیونی و بروشورهای مجلات.

مسئولیت های کلیدی

مسئولیت اصلی یک نویسنده محتوا، ارائه محتوای آموزنده است. آنها باید تحقیقات بازار را به طور کامل انجام دهند و محتوای مورد نیاز مصرف کنندگان را فرموله کنند. محتوایی که ارائه می کنند نباید غیررسمی باشد و باید موانع زبان رسمی را حفظ کند. نحوه نوشتن نیز باید جذاب باشد. با این حال، نویسندگان محتوا باید اطمینان حاصل کنند که از هیچ شکلی از زبان یا عامیانه فرهنگ عامه در محتوای خود استفاده نمی کنند و مطمئن شوند که سندی به خوبی تصحیح شده ارائه می دهند. اشتباهات گرامری یا اشتباهات در عبارت شناسی، تجربه خواندن بدی را ایجاد می کند.

تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ
تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ

 

کار نویسنده حتی به تزریق سئو در محتوا نیز گسترش می یابد. داشتن دانش سئو برای یک نویسنده محتوا ضروری است. بحث بر سر اهمیت سئو وجود دارد، اما در مورد رتبه بندی، قابلیت جستجو و برجستگی، سئو معجزه می کند. یک محتوا نویس باید دانش ناب و بی نظیری در مورد کلمات کلیدی، استفاده از آنها، کارایی آنها، بک لینک، هایپرلینک و همه اشکال بازاریابی سئو داشته باشد تا محتوا در موتور جستجو ظاهر شود. سرفصل های جذاب و آموزنده نیز بسیار مهم هستند.

نیکون احتمالاً تولید دوربین‌های DSLR جدید را متوقف می‌کند

از سوی دیگر، کپی رایتینگ مجموعه‌ای از مسئولیت‌های مجزا دارد. فرآیند هر کمپین از ملاقات با ذینفعان محصول شروع می شود. تمرکز تیم بازاریابی بر ارائه صدا و هویت برای برند است. شعارهای جذاب و داستان های مرتبط در مورد یک محصول یا کالا بر اساس هدف مشترک ایجاد یک نام خانوادگی است. اسکریپت های تبلیغاتی نیز با در نظر گرفتن نیازهای مصرف کننده و خواسته های اساسی آنها ساخته شده اند.

یک نقطه تمایز دیگر

تفاوت دیگری که قابل ذکر است این است که اثری که از کپی رایتینگ بیرون می آید به اندازه نوشتن محتوا طولانی نیست. کپی رایترها محتوای قابل ربط و جذاب را هدف قرار می دهند و بر استفاده حداکثری از اطلاعات و ویژگی های محصول تمرکز دارند. با این حال، از سوی دیگر، نویسندگان محتوا معمولاً فرم طولانی محتوا را هدف قرار می دهند، جایی که می توانند به اندازه کافی هر یک از جنبه های محصول یا خدمات را لمس کنند و از مقاله و فضای ارائه شده حداکثر استفاده را ببرند. آنها قصد دارند اطلاعاتی را در محل به مصرف کننده تحویل دهند که حتی پس از خرید برای آنها مفید باشد.

در پایان، هر دو در قالب مربوط به خود بسیار مرتبط با تجارت هستند و اغلب دیده می شود که در انسجام کار می کنند. در پرتو کنونی تجارت، نیاز مبرمی به هر دوی این بخش ها در یک شرکت وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *