یکی از ویژگی‌های تلگرام چک کردن آخرین بازدید یا Last seen است که آخرین زمان آنلاین بود هر کاربر را نمایش می‌دهد. برخی از افراد این ویژگی را غیر فعال می‌کنند تا دیگران از آخرین بازدید آن‌ها با خبر نشوند اما راه‌هایی برای دیدن آخرین بازدید کاربران در تلگرام وجود دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا باهم به چک کردن آخرین بازدید تلگرام بپردازیم.

چگونه بفهمیم شخصی آنلاین است؟

همانطور که می‌دانید اگر کاربری در تلگرام آنلاین باشد زیر نام آن کاربر Online می‌نویسد و می‌توانید ببینید آخرین باری که از تلگرام دیدن کرده چه زمانی بوده است، ولی تلگرام قابلیتی دارد که کاربران می‌توانند آخرین بازدید خود را از دید بقیه کاربران مخفی کنند به این صورت به جای Online، آخرین بازدید اخیرا یا Last seen recently نمایش داده می‌شود.

در این شرایط ممکن است شما از آخرین بازدید کاربران خبر نداشته باشید به همین دلیل ترفند‌هایی وجود دارد که به راحتی می‌توانید آنلاین بودن کاربران را بررسی کنید برای یادگیری این ترفند‌ها در ادامه با ما باشید، اما قبل از هرکار باید بتوانید با وجود این فیلترینگ ها به تلگرام وصل شوید که برای دور زدن فیلترینگ باید از 2 روش یعنی فیلترشکن یا پروکسی استفاده کنید.

چک کردن آخرین بازدید تلگرام با فوروارد پیام‌

برای این که بتوانیم حالت روح یا آخرین بازدید به تازگی در تلگرام را دور بزنیم کافیست یک کانال ایجاد کنید، سپس یک پیام در آن ارسال کرده و بعد این پیام ارسالی را برای شخص مورد نظر مانند تصویر زیر فوروارد کنید حتماً پیام را از کانال و با فلش کناری آن بفرستید. که وقتی ارسال شد عدد بازدید ۱ هست، اگه همین عدد ۱ ماند یعنی پیامتان را ندیده ولی اگر ۲ شد یعنی دیده و آنلاین است.

قبل از خواندن شدن پیام بازدید عدد 1 است

  • ملاحظه کنید تصویر زیر پس از خواندن پیام ارسالی به عدد 2 تغییر کرده است.
لینکدین قابلیت نوشتن «مقالات مشارکتی» با هوش مصنوعی را ارائه کرد

پس از خواندن پیام، عدد بازدید به 2 تغییر پیدا می‌کند.

چک کردن آخرین بازدید با قابلیت Secret Chat

دومین مرحله که می‌توانید آنلاین بودن یک کاربر را بررسی کنید استفاده از Secret Chat است که در ادامه چک کردن با این قابلیت را آموزش می‌دهیم.

  • ابتدا وارد برنامه تلگرام شده و وارد صفحه چت با کاربر مورد نظر شوید.
  • روی نام آن کلیک کرده تا بتوانید وارد بخش اطلاعات شوید.
  • اکنون ۳ نقطه سمت راست را بزنید و روی گزینه شروع گفت و گوی محرمانه یا Start Secret Chat کلیک کنید.

انتخاب گزینه شروع گفتگوی محرمانه

  • به این صورت شما می‌توانید وارد چت مخفی این کاربر شوید اگر چت مخفی این کاربر با گزینه ی Waiting for…to get online همراه بود یعنی این کاربر آنلاین نیست، و هنوز به این چت مخفی دعوت نشده است.

دعوت کاربر به چت مخفی

  • با آنلاین شدن کاربر مورد نظر، گزینه Waiting for…to get online از بین خواهد رفت و می‌توانید پیام ارسال کنید، پیوی کاربر مورد نظر نیز پس از دعوت شدن به چت مخفی مانند تصویر زیر خواهد شد.

وارد شدن کاربر به چت مخفی پس از آنلاین شدن

چک کردن آخرین بازدید با فرستادن پیام صوتی

  • یک پیام صوتی یا همان ویس برای کاربر مورد نظر بفرستید. وقتی پیام ارسال شد یک نقطه کنار زمان شمار هست.

چک کردن آخرین بازدید با فرستادن پیام صوتی

  • اگر این نقطه مانند تصویر زیر  از بین رفت یعنی شخص این ویس را باز کرده است به این صورت نیز میتوانید آنلاین بودن کاربران را در تلگرام بررسی کنید.

چک کردن آنلاین بودن کاربران با فرستادن پیام صوتی

چک کردن آخرین بازدید تلگرام یکی از نیازهای کاربران است که در این مقاله سعی کردیم با 3 روش این مبحث را برای شما بیان کنیم. از این که تا اینجا با این نوشته همراه ما بودید، ممنونیم. اگر روزی تصمیم به حذف تلگرام گرفتید، پیشنهاد می‌کنیم به نوشته دیلیت اکانت تلگرام سربزنید تا اطلاعات کاملی در مورد آن پیدا کنید. همچنین در مورد این نوشته اگر سوال یا نظری دارید، حتما کامنت بذارید. این کار به ما کمک می‌کنه تا محتوای بهتری تولید کنیم.

ChatGPT چیست و چه کاربردی دارد
Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *