رنگ موی زمستانه

تغییر درونی خیلی زیباست؛ ولی آیا تا به حال به تغییر رنگ موی خود فکر کرده اید؟ کوکو شنل می گوید: «زنی که رنگ مو هایش را تغییر می دهد، در شرف تغییر زندگی اش است.» در فصل زمستان ممکن است دمای هوا پایین بیاید، اما این بدان معنا نیست که مو های شما هم به خواب زمستانی فرو بروند. فصلی یخبندان، پیاده روی در هوای گرگ و میش عصر در جنگل های مه آلود، می تواند توصیف مناسبی برای فصل زمستان باشد؛ انتخاب رنگ موی مناسب این فصل، می تواند سردی این روز ها را به گرمی و سرزندگی تبدیل کند. در این مقاله ابتدا به عوامل مؤثر در انتخاب رنگ مو می پردازیم، سپس رنگ مو های مناسب فصل سرد و ترند های رنگ موی زمستانه ۲۰۲۳ را با هم بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

عوامل مؤثر در انتخاب رنگ مو

انتخاب رنگ مو صرفاً بر اساس سلیقه، کار اشتباهی است. دنیای رنگ ها دنیای وسیعی است که باید نکته های بسیاری را در نظر گرفت؛ در غیر این صورت رنگ موی اشتباه باعث رنگ پریده نشان دادن چهره و یا پیر تر نشان دادن فرد می شود. در انتخاب رنگ مو باید عوامل زیر را در نظر بگیریم:

رنگ پوست

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست بسیار مهم است. زیرا مو ها بیش از همه به صورت نزدیک است. در واقع رنگ مو باید مکمل رنگ پوست باشد. رنگ پوست شامل رنگ پوست گرم، رنگ پوست سرد، رنگ پوست سبزه و گندمی است. رنگ موی مناسب هر رنگ پوست به این صورت باید باشد که چهره فرد را به تعادل برساند و تأکیدی بر گرمی و سردی پوست نداشته باشد (مگر در موارد استثنا).

رنگ چشم

رنگ چشم یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر انتخاب رنگ موی مناسب است. معمولاً پیشنهاد می شود رنگ مو را در تضاد با رنگ چشم انتخاب کنیم تا زیبایی چشم ها را چند برابر کند.‌ برای مثال انتخاب رنگ پره های ظریف روی عنبیه به عنوان رنگ مو، می تواند جذاب باشد.

استایل شخصی

انتخاب رنگ مو، علاوه بر هماهنگی با رنگ پوست و تضاد با رنگ چشم، به استایل شخصی و هویت فرد هم بستگی دارد. فرد دارای شخصیت دراماتیک که جسارت تغییر دارد و از جلب توجه هراسی ندارد با فردی با شخصیت رمانتیک و یا کلاسیک که نیازی به دیده شدن ندارد، انتخاب رنگ مو متفاوتی خواهند داشت.

هشت لباس مردانه‌ محبوب برای آقایان خوشتیپ

مقایسه رنگ موی سه خانم با رنگ پوست، رنگ چشم و استایل های متفاوت

۸ رنگ موی زمستانه از نظر استایلیست های مو

تنوع، چاشنی زندگی است! اگر به فکر عوض کردن ظاهر خود با یک رنگ موی زمستانه بوده اید، به گفته هیر استایلیست ها (hair stylists) این رنگ ها مناسب فصل سرد هستند تا ظاهر شما را در خاکستری ترین روزهای زمستانی روشن کنند.

• هایلایت سایه روشن در ریشه (Shadow Root Shades): هنگام انتخاب سایه برای ریشه های مو، رنگ موی طبیعی را باید در نظر بگیریم. هرگز سایه ریشه را بیش از سه درجه تیره تر یا روشن تر از رنگ موی طبیعی نباید استفاده کرد.

• تن رنگی جواهرات (Jewel Tones): تن رنگ‌ های جواهرات رنگ‌ های اشباع‌ شده‌ ای از جمله آبی یاقوت کبود (sapphire blue)، قرمز یاقوتی (ruby red)، بنفش آمیتیستی (amethyst purple)، زرد سیترینی (citrine yellow) و سبز زمردی (emerald green) هستند‌. این سایه‌ های روشن و در عین حال عمیق واقعاً درخشان هستند.

• بلوند یخی (Snowy White): این رنگ موی زمستانه برای همه مناسب نیست. این بلوند اگر با رنگ پوست و چشم و نیز شخصیت فرد هم خوانی داشته باشد، باز هم نیاز به زمان، هزینه و مراقبت بیشتری نسبت به رنگ های دیگر دارد. همچنین این نکته را باید در نظر بگیریم که کیفیت مو های هر کسی برای بلوند شدن ایده‌آل نیست.

دختری با موی کوتاه و فر بلوند یخی

• مسی (Seeing Red): رنگ مو با تن قرمزی فرا تر از یک رنگ مو، بلکه یک نگرش است. افراد با موی قرمز جذاب، خشن و آماده برای مقابله با جهان هستند! بر اساس تحقیقات منتشر شده در Current Biology، افراد دارای ژن MC1R (ژنی که مو های قرمز و پوست روشن دارند)، چندین سال جوان‌ تر از دیگران به نظر می‌ رسند.

دختری با موی بلند مسی

• ترکیب بلوند و قهوه ای (Biscuit Bronde): این رنگ، سبک جدیدی از هایلایت است که مناسب افرادی است که هایلایت های تیره می خواهند. بلوند بیسکویتی، هایلایت های ظریفی است که با یک براق ساده بر روی هایلایت های تیره ایجاد می شود. این یک سبک طبیعی و شیک و یک رنگ موی زمستانه است.

• خرمایی تیره (Expensive Brunette): در سال های اخیر افراد به سمت رنگ مو های طبیعی و به رنگ قهوه ای تیره روی آورده اند. این سبک یک جلوه ظاهری سلطنتی و غنی دارد که در دنیای آرایشی، “ خرمایی ارزشمند” لقب گرفته است. در این سبک درخشندگی، رطوبت و مواج بودن مو ها اهمیت دارد. هیر استایلیست ها می توانند از هایلایت های ریز با کنتراست کم، روی رنگ طبیعی مو استفاده کنند.

نکات مهم برای انتخاب لباس عروس جذاب

هیلی بیبر (Hailey Bieber) با رنگ موی تیره و شیک خرمایی

• کاراملی (Caramel Color): این رنگ عسلی برای افرادی که به دنبال رنگ بلوند واقعی (و نه قهوه ای!) هستند، مناسب است. این رنگ در دسته رنگ ها با تن گرم قرار می گیرد و عموماً برای همه افراد با رنگ پوست های متفاوت، مناسب است. این رنگ می تواند به صورت هایلایت و یا آمبره (ombré) استفاده شود.

• قرمز ماهاگونی (Mahogany Mane): رنگ ماهاگونی به عنوان رنگ قهوه ای مایل به قرمز توصیف می شود. با این حال می تواند رنگ بنفش بسیار ظریفی را نیز داشته باشد. نام این رنگ از چوب ارزشمندی به همین نام گرفته شده است. این رنگ مناسب افرادی است که رنگ موی تیره را ترجیح می دهند.

دختری با موی کوتاه به رنگ قرمز ماهاگونی

نکات مراقبتی از رنگ موی زمستانه

تغییرات در فصل باعث ایجاد تغییر در خودمان می شود. اگر به فکر تغییر در ظاهر و رنگ کردن مو در این فصل هستید، باید ابتدا از سلامت مو های طبیعی خود مطمئن شوید. زیرا موی طبیعی سالم، هزاران برابر زیبا تر از موی بلند و رنگ شده آسیب دیده است.

• تقویت و آبرسانی مو: با این که رنگ موی زمستانه خیلی نیاز به دکلره ندارند ولی ضروری است که قبل از رنگ کردن، مو های شما قوی و سالم باشند. چون در زمستان هوا سرد و خشک می شود و مو ها (به خصوص مو های فر و بلند) مستعد خشکی و شکنندگی می شوند. استفاده از نرم کننده و روغن مو از خشکی مو جلوگیری می کند.

• شست و شوی مو ها: پوست سر، چربی طبیعی تولید می کند که رطوبت مو را تأمین می کند. این چربی به ساقه مو (به خصوص مو های بلند) نمی رسد. شست و شوی مکرر مو ها، این روغن های طبیعی را از بین می برد و می تواند پوست سر را تحریک کند. فاصله بین شست و شو ها نه تنها به جلوگیری از خشکی مو کمک می کند، بلکه رنگ مو ها را نیز براق نگه می دارد. حداقل فاصله بین شستن مو ها باید بین دو تا سه روز باشد.

در خرید شلوار جین راسته زنانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

• مشاوره با هیر استایلیست: برای زیبا تر شدن در عین حال سالم ماندن مو ها بعد از رنگ کردن مو، حتماً از یک متخصص کمک بگیرید. علاوه بر این که هیر استایلیست رنگ موی مناسب با توجه به رنگ پوست و مو، و همچنین با توجه به شخصیت و سلیقه شما در نظر می گیرد، می تواند با توجه به پالت رنگ انتخابی، سایه روشنی در مو ها ایجاد کند که مو ها حجیم تر و پر تر به نظر برسند. مو های یک رنگ و صاف، می توانند نازک، کم پشت و بی روح به نظر برسند.

• استفاده از محصولات مراقبت از مو: علاوه بر شست و شو با آب سرد و جلوگیری از شستن مکرر، حتماً از محصولات مراقبت از موی بی رنگ برای مو های تازه رنگ شده استفاده کنید.این نکته ها برای ماندگاری بیشتر رنگ و محافظت از ساقه موی رنگ شده الزامی هستند. همچنین از محصولات موی بدون سولفات استفاده کنید؛ زیرا سولفات می تواند مو ها را خشک کند، همچنین باعث از بین رفتن رنگ مو شود. استفاده از شامپو بنفش نقره ای از از بین رفتن رنگ جلوگیری می کند و باعث تثبیت بیشتر رنگ می شود.

موی رنگ شده سالم و هیدراته شده

ابزارهای تغییر رنگ مو

علاوه بر مواردی که بررسی کردیم، ترند های رنگ موی زمستانه هر سال در سایت های رنگ مو گذاشته می شود. به گفته سایت رنگ موی لورآل، رنگ قهوه ای شاه بلوطی (Chestnut Brown)، مسی روشن (Bright Copper)، نقره ای درخشان (Shimmering Silver)، قرمز یاقوتی (Ruby Red)، طلایی با تن صورتی (Rose Gold)، بلوند خاکستری (Ash Blonde) و بالیاژ کاراملی (Caramel Balayage) از ترند های رنگ موی زمستان ۲۰۲۳ هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابزار های موجود، می توان قبل از رنگ کردن مو، هر کدام از این رنگ ها را روی چهره خود امتحان کرد. برنامه style my hair یکی از این ابزار های مجازی آرایش مو است. با این ابزار علاوه بر این که رنگ ها و هایلایت های متفاوتی را می توان امتحان کرد، می توان از مقالات ترند موی روز دنیا، همچنین جدید ترین ایده ها و الهامات از ترند های مویی در فرش قرمز ها مطلع شد.

چهار رنگ موی متفاوت روی یک چهره با نرم افزار

Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *