راه‌اندازی اینستاگرام آسان است و لذت دیدن پست‌های اینستاگرام بسیار فوق‌العاده است، اما گاهی اوقات برای برخی کاربران ممکن است خسته‌کننده باشد. بسیاری از ما ممکن است بخواهیم به صورت موقت از این برنامه فاصله بگیریم دلیل آن نیز می‌تواند یک استراحت کوتاه یا افزایش تمرکز برای انجام کار خاص باشد. به هر حال دلیل آن هرچه باشد خوب است بدانید که اینستاگرام راهکاری برای چنین شرایط در اختیار کاربران گذاشته و آن نیز دی اکتیو اینستاگرام است.

دی اکتیو اینستاگرام (Deactive Instagram) چیست؟

دی اکتیو اینستا به معنای غیر فعال کردن موقت اکانت اینستاگرام شما است، در حقیقت اینستاگرام برای کاربرانی که نمی‌خواهند در این برنامه بمانند 2 گزینه مختلف را در نظر گرفته:

  1. دی اکتیو موقت اینستاگرام
  2. دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

با دی اکتیو کردن اکانتتان حساب کاربری شما در داخل اینستاگرام ناپدید و از دید تمام کاربران اینستاگرام مخفی می‌شود اما برخلاف دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام، به هیچ عنوان هیچ کدام از اطلاعات شما از بین نخواهد رفت و با ورود مجدد به اینستاگرام دقیقا مانند قبل به تمام اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

در زمان غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام به موارد زیر دقت کنید:

  1. غیر فعال کردن اینستاگرام فقط از طریق وبسایت رسمی ممکن است.
  2. در این روش اطلاعات شما اعم از فالور‌ها، پست‌ها و آرشیو شما حذف نمی‌شوند.
  3. در این روش اکانت شما حذف نمی‌شود و فقط به صورت موقت غیرفعال می‌شود و تا زمانی که دوباره وارد آن نشده باشید فعال نمی‌شود.

غیر فعال کردن اینستاگرام بسیار آسان است، در ادامه مراحل دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام را با مرورگر دسکتاپ توضیح داده‌ایم که این مراحل با تمام مراحلی که باید در مرورگر گوشی انجام دهید، یکسان است.

چگونه اینستاگرام را دی اکتیو (Deactive) کنیم؟

برای دی اکتیو اکانت اینستاگرم مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا با موبایل یا کامپیوتر وارد سایت دی اکتیو اینستاگرام شوید.
  • اگر قبلاً با مرورگر وارد اینستاگرام شده‌اید شما وارد صفحه خودتان در اینستاگرام می‌شوید. اما اگر وارد نشده‌اید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و در پایین صفحه روی «Log in» کلیک کنید و وارد شوید.
  • در مرحله بعد باید روی آیکون پروفایل در گوشه بالا، سمت راست کلیک و گزینه Settings را انتخاب کنید.
تغییر پیشوند جداول در وردپرس

وارد اکانت اینستاگرام شده و گزینه Settings را انتخاب کنبد.

  • اکنون به پایین اسکرول کنید و گزینه Temporarily deactivate my account را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد روی گزینه Why are you disabling your account کلیک کرده و دلیل خود را از دی اکتیو اینستاگرام بیان کنید.

در این مرحله روی گزینه Why are you disabling your account کرده و دلیل خود را از دی اکتیو اینستاگرام بیان کنید.

  • سپس رمز عبور اکانت خود را دوباره وارد و درنهایت روی Temporarily Disable Account یا Temporarily deactivating Account کلیک کنید.
  • با این کار اکانت شما غیر فعال خواهد شد.

رفع دی اکتیو اینستاگرام

برای این کار مسیری ساده وجود دارد، به اپلیکیشن اینستاگرام رفته و نام کاربری و رمز خود را وارد کنید به این صورت به صفحه اکانت خود باز می‌گردید، بعد از دی اکتیو اینستاگرام هیچ پیامی برای فالوور‌های شما ارسال نخواهد شد ولی وقتی به اکانتتان بازگردید ممکن است برای بعضی از فالوور‌های شما نوتیفیکیشن ارسال شود.

دلیل رفتن این نوتیفیکیشن‌ها برای دوستان و فالوورهایتان، وجود تگ‌هایی است که در بعضی از پست‌ها از آن استفاده کرده‌اید و تگ‌ها باعث ارسال این نوتیفیکیشن برای کسانی است که در پست شما تگ شده اند.

اکنون که با غیر فعال سازی اینستاگرام آشنا شدید بهتر است به حذف دائمی اکانت اینستاگرام نیز بپردازیم.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

اینستاگرام از این قابلیت برخوردار است که یک کاربر بتواند برای همیشه آن را حذف کند اما با این تفاوت که که با حذف اکانت تمامی اطلاعات اعم از فالوور، تعداد لایک، تعداد پست و… برای همیشه حذف خواهند شد اما با این وجود اگر قصد حذف دائمی اکانت اینستاگرام را دارید در ادامه با ما باشید.

  • برای حذف دائمی ابتدا باید وارد سایت حذف اینستاگرام شوید.
  • بعد از کلیک کردن بر روی لینک دیلیت اکانت اینستاگرام پر کردن دو فیلد زیر ضروری است:

پر کردن 2 فیلد موجود در این صفحه برای غیر فعال کردن اینستاگرام

  • Why do you want to delete your account: دلیل خود را از حذف کردن اینستاگرام انتخاب کنید.
  • Re-enter your password: رمز اکانت خود را وارد کنید.
  • بعد از پر کردن موارد خواسته شد روی گزینه Delete your account کلیک کنید.
  • به این صورت اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه حذف خواهید کرد.
معرفی بهترین افزونه های رایگان ریدایرکت

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل به نحوه دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام بپردازیم، با این روش می‌توانید برای مدتی از اینستاگرام دور باشید و بعد از مدتی دوباره برگردید. برای غیر فعال‌سازی کافیست مراحل گفته شده را گام به گام طی کنید، همانطور که می‌دانید اینستاگرام با تقریباً یک میلیارد کاربر فعال ماهانه قطعاً محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان است و همین امر باعث شده بسیاری از افراد به فکر درآمد زایی از آن باشند.

اگر شما هم دنبال‌ایده برای درآمد زایی هستید پیشنهاد می‌کنم از صفحه کسب درآمد از اینستاگرام دیدن کنید، با راهکار‌هایی که در این مقاله بیان شده می‌توانید بهترین‌ایده را برای خود انتخاب کنبد. از این که تا اینجا با این نوشته همراه ما بودید، ممنونیم، اگر در مورد این نوشته سؤالی یا نظری دارید، حتمن کامنت بذارید. این کار به ما کمک می‌کنه تا محتوای بهتری تولید کنیم.

پاسخ به سوالات شما در مورد دی اکتیو اینستاگرام

✔️ فرق دی اکتیو کردن با حذف دائمی اکانت اینستاگرام چیست؟

در روش غیر فعال کردن اینستاگرام ضمن حفظ اطلاعات حساب شما، هرگاه بخواهید می‌توانید حساب خود را بازگردانید. اما در دلیت اکانت دائمی بعد از گذشت زمان 1 ماه هیچ راهی برای بازگشت حساب وجود ندارد.

✔️ چرا بعد از حذف موقت اینستاگرام هنوز حسابم برای بقیه نشان داده می‌شود؟

اکثر اوقات بلافاصله بعد از ارسال درخواست، اکانت شما غیر فعال می‌شود، اما باز هم در مواردی دیده شده است که غیرفعال شدن حساب اینستاگرام چند ساعتی زمان برده است.

✔️ آیا امکان دی اکتیو از طریق برنامه اینستاگرام ممکن است؟

خیر، این ویژگی در به روز رسانی‌های اخیر برداشته شده و غیر فعال سازی اکانت اینستاگرام همچون حذف دائمی فقط از طریق سایت رسمی اینستاگرام ممکن است.

✔️با دی اکتیو اینستاگرام آرشیو و پست‌های پیجم برای همیشه پاک می‌شوند؟

اگر روش حذف دیلیت اکانت دائمی را انجام داده باشید، بله، وگرنه با روش دوم یعنی دی اکتیو اینستاگرام خیر، با این وجود توصیه می‌کنم که قبل از انجام این کار ویدئو‌ها و استوری‌هایی که لازم دارید را دانلود کنید.

Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *