ابتدا باید گفت عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست و برای این کار نیاز به‌بررسی‌های دقیق و اصولی وجود دارد. زمانی که خودرو زیر تابش نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، به‌دلیل افزایش دما دچار مشکل می‌شود.

خودرو پژو GLX 405 مدل 1398 دارم و حدود یک هفته قبل خودرویم بیش از چند ساعت زیر تابش نور آفتاب قرار داشت و وقتی که پشت فرمان آن قرار گرفته و استارت زدم، خودرویم با تاخیر بسیار طولانی روشن شد. مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست و برای این کار نیاز به‌بررسی‌های دقیق و اصولی وجود دارد. زمانی که خودرو زیر تابش نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، به‌دلیل افزایش دما دچار مشکل می‌شود. در این حالت ایجاد دو مشکل سبب می‌شود خودرو با تاخیر در استارت مواجه شود. نخست این‌که اگر شیرکنیستر یا کنیستر دچار مشکل شده باشد، زمانی که خودرو در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرد، مقداری از بنزین داخل باک تبخیر شده و در زمان استارت، ابتدا بخار بنزین و سپس سیال سوخت به‌داخل پیشرانه راه خواهد یافت. این مساله روشن شدن خودرو را با تاخیر و البته مشکل همراه می‌سازد.
همچنین درصورت ایراد داشتن استارت خودرو، سیم‌پیچ‌ها دچار افزایش دما می‌شوند. این حالت منجر به‌کاهش جریان الکتریکی لازم برای روشن کردن خودرو خواهد شد و این مساله روشن شدن خودرو را با چالش مواجه می‌سازد. بنابراین توصیه می‌شود در گام نخست سیستم سوخت‌رسانی و سپس سیستم استارت را بررسی کنید.
همچنین باید اشاره کرد که برای رفع این مشکل لازم است به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید. این مورد را نیز فراموش نکنید که شاید پیش از پارک کردن، به‌خودرویتان در اثر عبور از روی یک دست‌انداز ضربه‌ای وارد شده و این ضربه، سوئیچ اینرسی آن را فعال کرده باشد. در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، در زمان فعال شدن سوئیچ اینرسی، موتور خودرو دیگر روشن نمی‌شود. علت این مساله قطع کردن برق سیستم سوخت‌رسانی است.
بنابراین احتمال دارد سوئیچ اینرسی فعال شده و اجازه روشن شدن را به‌خودرو شما نمی‌دهد. در این حالت نیاز است که دکمه فشاری سوئیچ اینرسی را فشار دهید تا برق به‌سیستم سوخت‌رسانی برسد و موتور خودرو پس از استارت زدن روشن شود.

ارزیابی یک دستورالعمل در عمل!
Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *