بسیاری از مردم تفاوت بین هودی و سویشرت را نمی دانند. به همین دلیل فرق بین سویشرت و هودی باعث اشتباه در پوشیدن لباس مناسب در مراسم های مختلف می شود. در ادامه مطلب توجه شما را به تفاوت های هودی و سویشرت و اینکه در کدام مجالس می توان آنها را پوشید، جلب می نمائیم.
هودی و سویشرت های یقه دار در نگاه اول شباهت های زیادی با هم دارند. هر دو لباس ورزشی کلاسیک هستند – اغلب از یک پارچه ساخته می شوند. آنها هر دو توسط بسیاری از افراد در هر سن و جنس پوشیده می شوند. البته تفاوت اصلی این است که هودی کلاه دارد و سویشرت ندارد. اما تفاوت ها فراتر می رود… اما دقیقاً چه تفاوت هایی وجود دارد؟ چه زمانی باید یکی یا دیگری بود؟ در اینجا، ما مزایا و معایب این دو سبک کلاسیک را خلاصه می کنیم. خواص کلی سویشرت و هودی سویشرت یک لباس پیراهن آستین بلند است. بالاتنه و بازوها را می پوشاند، درست مانند یک پلیور کلاهدار. جنس: پارچه های مورد استفاده دارای خواص کلی یکسانی هستند. این که آیا آنها از تری کلاسیک فرانسوی یا سایر انواع بافتنی – اعم از پنبه، پلاستیک یا مواد دیگر – ساخته شده اند به سازنده بستگی دارد. اما در مورد مواد هیچ تفاوت اساسی بین سویشرت و هودی وجود ندارد. اگر می خواهید درباره فرانسوی تری بیشتر بدانید، می توانید در مقاله قبلی وبلاگ ما بیشتر بخوانید. یقه: یک سویشرت را می توان به تنهایی یا با یک لباس اضافی مانند پیراهن یا تی شرت پوشید. این شبیه به هودی است، اما در مورد هودی شما نمی‌توانید چیزی زیر آن بپوشید که ظاهراً قابل مشاهده باشد، زیرا کاپوت جایی برای آن ندارد (در مورد این موضوع در زیر بیشتر توضیح می‌دهید). جزئیات: یک سویشرت معمولا دکمه، قلاب یا زیپ ندارد و بنابراین لباس ساده تری است. از طرف دیگر، یک هودی نه تنها یک کاپوت اضافی دارد، بلکه اغلب سیم‌هایی نیز دارد که از کاپوت بیرون می‌زند تا آن را سفت کند. برخی از هودی ها همچنین دارای زیپ هستند تا بتوانید آن را باز بپوشید. یکی دیگر از نکات ظریف طراحی رایج هودی جیب کانگورویی در جلو است که در یک سویشرت معمولی یافت نمی شود.

راهنمای خرید: چه زمانی یک سویشرت را به جای هودی انتخاب کنیم؟

هر دو سویشرت و هودی لباس‌های گرمی هستند که می‌توانند ظاهری اسپرت ایجاد کنند یا لباس شیک‌تری را آزاد کنند. با این وجود، ترکیب‌های لباس خاصی وجود دارد که در آن‌ها قطعاً باید یک سویشرت را به هودی ترجیح داد. از سوی دیگر، سویشرت همیشه با هر ظاهری مطابقت ندارد و باید جای خود را به هودی بدهد تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود. در راهنمای سبک قبلی در وبلاگ خود، ما 6 لباس هودی مورد علاقه خود را جمع آوری کرده ایم، اگر می خواهید بیشتر بدانید، مقاله را بخوانید.

فرق لباس مجلسی و لباس شب

در شرایط زمستانی و وزش باد
هودی و سویشرت هر دو مدل های مناسبی برای روزهای سرد هستند: پارچه های سنگین مانند پنبه فرانسوی تری و کمربند بسته در آستین ها و بالاتنه به عایق حرارتی عالی کمک می کنند. با این حال، هود محافظت بیشتری برای گرم نگه داشتن سر و گوش ارائه می دهد: این امر به ویژه در مواقعی که باد می‌وزد، زمانی که یک حبه در دست ندارید، بسیار مفید است. اما حتی اگر کاپوت فرسوده نشود، می تواند عملکرد گرم کننده برای گردن داشته باشد. بنابراین یک هودی مطمئناً در آن شرایط سخت در مقایسه با یک گرمکن با یقه گرد برتری دارد.

برای مجالس رسمی
یک سویشرت در رنگ‌های ساده مانند خاکستری، آبی تیره یا مشکی نیز می‌تواند هنگام دعوت به شام ​​توسط پدر و مادر شوهرتان استفاده شود. اگر می خواهید کمی آن را شیک کنید، حتی می توانید یک پیراهن زیر آن بپوشید. از طرف دیگر، یک هودی حداقل قابل بحث است و عمدتاً برای چنین موقعیتی مناسب نیست. همانطور که قبلا ذکر شد: پیراهن های یقه هرگز نباید زیر هودی پوشیده شوند. علاوه بر این، هودی (شاید به دلیل تاریخچه بحث‌برانگیز آن) هنوز کاملاً در یک رویداد رسمی‌تر – مانند غذا خوردن با پدر و مادر شوهر نسبتاً مربعی شکل نمی‌شود.

در لحظات آرامش
هم هودی ها و هم سوئیشرت ها همیشه غیررسمی به نظر می رسند و ظاهری آرام را ایجاد می کنند. اما با لباس های چند لایه، هودی می تواند امکانات بیشتری را ارائه دهد و به طور متناقضی می تواند پیچیده تر و شهری به نظر برسد. هود متمایز در ترکیب با شلوار جین، بمب افکن یا ژاکت های چرمی می تواند چیزهای اضافی جالبی را اضافه کند. شما همچنین می توانید یک تی شرت مناسب زیر هودی زیپ دار بپوشید. گزینه های ظاهر لایه ای برای یک سویشرت یقه جلویی تا حدودی محدودتر است.

لباس کله غازی رو با چی ست کنیم

همانطور که می بینید هودی ها و سویشرت ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. البته این به مناسبت و سلیقه شخصی نیز بستگی دارد که کدام یک بهتر است. اما یک چیز واضح است، برای حداکثر تطبیق پذیری، هر دو باید مطلق باشند و در هر کمد لباسی تعلق دارند. با این حال، با این کلاسیک های بی انتها باید به کیفیت و همچنین مورد توجه کنید، زیرا آنها هرگز از مد نمی افتند. اگر واقعا ژاکت یا هودی ندارید یا نمی توانید سیر شوید، نگاهی به مجموعه سویشرت ما بیندازید، که شامل هر دوی این گزینه های کلاسیک است.

Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *