خودروی سوزوکی ویتارا یکی از به یاد ماندنی‌ترین خودروهای وارداتی در میان ایرانی‌ها است که در سال‌های پیش از دهه نود، در میان مردم ما محبوبیت چشمگیری داشت. احتمالاً با شنیدن اسم خودروی سوزوکی ویتارا، یک خودروی شاسی‌بلند جمع‌وجور در ذهن شما تداعی شود. اگر مسئله تحریم‌ها و روابط ضعیف ایران با شرکت‌های خارجی نبود، احتمالاً هنوز هم شاهد تولید خودروی سوزوکی گرند ویتارا در خراسان بودیم و می‌توانستیم نسخه‌های به‌روزتر و جذاب‌تر این خودرو را خریداری کنیم. بااین‌حال، شرکت سوزوکی به‌تازگی یک نسخه جدید از خودروی سوزوکی گرند ویتارا معرفی کرده است که نسبت به چیزی که ما می‌شناسیم، تفاوت‌هایی دارد و ما با یک خودروی بزرگ‌تر و باابهت‌تر مواجه هستیم. در این مقاله از مجله کابون ما قصد داریم به معرفی و بررسی سوزوکی گرند ویتارای ۲۰۲۲ بپردازیم. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که با خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری و بدنه خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲

در قسمت جلوی خودروی ویتارا، چراغ‌های باریک و جلوپنجره نسبتاً بزرگی مواجه هستیم و در زیر آنها چراغ‌های اصلی خودرو با یک حالت مربعی شکل در دو طرف سپر تعبیه شده‌اند. درب موتور، درها، سقف و به طور کل طراحی کناری خودرو، مشابه خودروی اربن کروز تویوتا است. در قسمت خودرو نیز با چراغ‌های عقب به‌هم‌پیوسته‌ای مواجه هستیم که در مرکز آنها لوگوی شرکت سوزوکی تعبیه شده است. نوشته گرند ویتارا نیز در قسمت بالای مکان نصب پلاک جاگرفته و چراغ‌های دنده عقب و مه‌شکن در کنار هم به‌صورت عمودی، در دو طرف سپر تعبیه شده‌اند.

طراحی ظاهری و بدنه خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲
طراحی ظاهری و بدنه خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲
طول خودرو ۴۳۴۵ میلی­متر
عرض خودرو ۱۷۹۵ میلی­متر
ارتفاع خودرو ۱۶۴۵ میلی­متر
فاصله بین محورهای جلو و عقب خودرو ۲۶۰۰ میلی­متر
وزن خالص خودرو ۱۱۵۰ تا ۱۲۹۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین­ها ۵ نفر
حجم مخزن سوخت ۴۵ لیتر
قطر رینگ­های عقب و جلو ۱۷ اینچ
کنترل افزایش قیمت خودرو با طرح مالیات بر عایدی سرمایه

بررسی طراحی داخلی و کابین خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲

فضای داخلی و کابین خودروی سوزوکی گرند ویتارای ۲۰۲۲ تقریباً بدون هیچ تغییری نسبت به کابین اربن کروز تویوتا، طراحی شده است. فضای داخلی کابین نسبتاً ساده اما زیبا و شیک است. در جلوی داشبورد یک مانیتور عمودی داریم که در کنار یک فرمان ساده (بدون دی کات)، جلوه جذاب و مدرنی دارد. در مدل‌های فول آپشن خودروی سوزوکی گرند ویتارای ۲۰۲۲، از یک مانیتور دیجیتال ۷ اینچی نیز در قسمت پشت فرمان و به همراه نمایشگر هد آپ تعبیه شده است.

طراحی داخلی و کابین خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲
طراحی داخلی و کابین خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲

همان‌طور که در تبلیغات و برنامه رونمایی خودرو مشاهده کردیم، در فضای کابین خودروی سوزوکی گرند ویتارا از یک تریم قهوه‌ای و مشکلی استفاده شده است. علاوه بر این موارد، کیفیت متریال به‌کاررفته در ساخت قسمت‌های مختلف کابین بسیار بالا است و صندلی‌های آن میزان راحتی کافی را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. همچنین فضای داخلی برای ۵ نفر مناسب است و افراد قدبلند می‌توانند در قسمت عقب خودرو به‌راحتی جای بگیرند.

آپشن‌های و امکانات رفاهی خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲

برخی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ عبارت‌اند از: سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سنسور جلو، سنسور عقب، رادار نقطه کور، رادار تصادف عقب، سیستم ترمز ضد قفل، اتو لایت، چراغ روشنایی روز، دکمه‌های کنترلی فرمان، مانیتور اطلاعات و سرگرمی، ناوبری (نویگیشن)، دوربین عقب، دوربین جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه، شش عدد کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم چندحالته، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم چندحالته، سردکن صندلی جلو، آینه‌بغل برقی، پاناروما، سانروف، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم صوتی پریمیوم، مانیتور لمسی ۹ اینچی و سیستم تهویه برای صندلی عقب.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲

پس از بررسی طراحی ظاهری و آپشن‌های خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲، به بررسی مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

پنج مزیت ورود «ساینا اس» به ناوگان تاکسیرانی
نوع موتور خودرو خطی بنزینی هیبریدی
حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی
تعداد سیلندر ۴ یا ۳ عدد
تعداد سوپاپ ۱۶ یا ۴ عدد
سیستم تنفس موتور طبیعی
حداکثر توان ۱۱۵ اسب بخار یا ۱۰۳ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر یا ۱۳۷ نیوتن متر
جعبه‌دنده ۵سرعته دستی یا ۶سرعته اتومات یا اتومات e-cvt
محور متحرک دو دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد فعلاً اطلاعی در دسترس نیست
حداکثر سرعت خودرو فعلاً اطلاعی در دسترس نیست
مصرف سوخت ترکیبی ۵.1 لیتر در هر صد کیلومتر یا ۳.6 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 6
کلاس بدنه کراس‌اوور
نوع رینگ آلومینیومی

کلام آخر

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، مدل جدید خودروی سوزوکی گرند ویتارا با یک ظاهر جذاب به بازار خواهد آمد که علاوه بر طراحی جذاب و ساده‌ای دارد، از لحاظ فنی نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد. قیمت این خودرو برای کشورهایی شرق آسیا و هندوستان در حدود ۱۴ هزار تا ۲۳ دلار خودرو است. به نظر می‌رسد رقبای خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ رقبایی همچون نیسان کیکز، فولکس‌واگن تایگن، اربن کروز تویوتا، هیوندای کرتا و کیا سلتوس خواهد داشت. ما تلاش کردیم در این مقاله از مجله کابون اطلاعات کاملی از خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ در اختیار شما قرار دهیم که با مطالعه آن می‌توانید به‌راحتی به مقایسه این خودرو و سایر خودروهای هم رده بپردازید. امیدواریم مطالعه این نوشته برای شما مفید بوده باشد.

Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *