عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری، چندی پیش اعلام کرده بود که برنامه ویژه ای برای گیمرها تدارک دیده است و به زودی ازCDN  هایی برای بازی به کشور رونمایی خواهد شد تا کاربران تجربه بهتری داشته باشند. ویژگی های بارز این برنامه، توانایی آن در کاهش چشم گیر پینگ و تاخیر در بازی و همچنین افزایش سرعت دانلود فایل های مربوط به آن می باشد. این سیستم راه‌اندازی سامانه رادار گیم برای کاهش پینگ بازی‌ ها است که اکنون در دسترس است.

راه‌اندازی سامانه رادار گیم برای کاهش پینگ بازی‌ ها

زارع پور در مورد این سرویس چنین گفت:« یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشورمان همواره با آن رو ‌به ‌رو بودند مشکل سرعت پایین دانلود بازی‌ ها و آپدیت آن ‌ها به همراه پینگ یا زمان تأخیر بالای بازی آنلاین بوده که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می‌ شد. خوشبختانه همان‌ طور که وعده داده بوده‌ام برای رفع مشکل این بخش از کاربران عزیز که تعداد آن‌ ها کم هم نیست، با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، سایت و برنامه ‌ای به‌نام «سیستم رادار بازی» راه‌اندازی شده است.»

او همچنین در ادامه صحبت خود اشاره کرد که استفاده از این سایت و اپلیکیشن، ضمن افزایش چشم گیر سرعت دانلود بازی ها و به روز رسانی آن ها، پینگ بازی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد که تجربه لذت بخشی از بازی آنلاین را برای کاربران ایجاد می کند. این اتفاق با انتقال CDN این بازی ها به داخل کشور و کوتاه شدن مسیر دسترسی کاربران داخلی با سرورهای بازی و توسعه تجهیزات ویژه، صورت گرفته است.

راه‌اندازی سامانه رادار گیم

همان طور که گفته شد یکی از ویژگی ها این سرویس کاهش پینگ است که از طریق دو DNS به نشانی: 10.202.10.11 و 10.202.10.10 انجام می‌شود.

در سایت رادار بازی، بازی های به روز و محبوبی همچون: FIFA 23، Rainbow Six Siege، eFootball  2023  و همچنین بازی‌هایی بی نظیر بتل رویال مانندLeague of Legends  و Call of Duty: Warzone 2  هستیم.

Rate this post
بازیابی رمز دوم تلگرام در کمتر از 1 دقیقه!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *