دستگاه بادکن پت چیست؟

دستگاه بادکن پت در حقیقت چندین عملیات را در جهت آماده سازی ظروف مواد غذایی- بطری آب و ظروف دارو به صورت متوالی انجام میدهد.این دستگاه دارای یک قالب است که ظروف پت با عملیات حرارت دهی بدنه پریفرم خام گرم شده و سپس با دمش باد تغییر شکل داده و به شکل قالبی(قالب بادی پت) که بر روی دستگاه بسته شده است در میاید.این توضیح ساده ترین کار از عملکرد دستگاه بادکن پت است. در دستگاه بادکن پت ابتدا مواد پت با دیدن گرما آماده انجام عملیات تغییر شکل با دمیدن میشوند.

این موضوع توسط یک دستگاه هیتر یا کوره پوشش داده میشود که میتوان از طریق مکانیزم های مختلف صورت پذیرد.اگر عملیات حرارت دهی مواد اولیه صورت نپذیرد عملا ادامه عملیات کاری بی نتیجه است.در حقیقت از یک روش سیستماتیک برای انجام این کار استفاده میشود. توالی انجام کار بسیار مهم است.دستگاه بادکن پت میتواند در دو مدل بادکن پت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی شود.اما انجام توالی دار هر مرحله که شامل قراردادن مواد پت در دستگاه – حرارت دهی-انتقال به درون قالب-دمیده شدن باد-خنک شدن و خروج از قالب باد باید به صورت دقیق انجام شود.

دستگاه باد کن پت

کار با دستگاه بادکن بطری در دنیای امروز یکی از مشاغل پر در آمد است.بادکن پت مختص تولید ظروف پلاستیکی ، بطری آب ، ظروف دارو و ارايشي بهداشتي و… هستند . به وسیله دمش باد و مکانیک کار می کنند ،که شامل سه دسته بادکن پت دستی یا نیمه اتوماتیک و بادکن اتوماتیک میشود که هر کدام از این دسته ها مشخصات خاص خود را دارند.
در اصل موضوع این دستگاه ها قالبی دارند ، كه پريفورم پت با حرارت دادن کوره با المنتهاي UV، بدنه پریفرم خام گرم شده و با دمش باد تغییر شکل داده ميشود . و به شکل قالبی که روی دستگاه جای گذاری کرده بودیم در می آید .

در کل این دستگاه‌ها شامل قسمت‌های مهمی هستند. مانند واحد دمش و کشش ،قسمت قالب گیری ، پیش گرم کن ، قسمت الکتریکی و مدار هوا می‌شوند. همچنین شما می توانید قالب و کمپرسور دستگاه مدنظر خود را هم از عارف صنعت خریداری کنید.

ساختار بادکن پت

دستگاه باد کن پت

* واحد دمش بطری بادکن پت

واحد دمش بطری مجهز به سیستم کنترل PLC ویژه طراحی شده است. کل فرآیند تولید بطری را از طریق یک پد لمسی نرم با دقت کنترل زمان تا 0.01 ثانیه کنترل می کند.

* واحد پنوماتیک با کیفیت بالا

واحد پنوماتیک نیرو را برای حرکات ماشین و دمیدن بطری فراهم می کند. دستگاه باد کن پت برای کاهش نویز، صرفه جویی در مصرف انرژی و تولید با کیفیت بالا مجهز به قطعات برند معروف دنیا می باشد.

* سیستم گیره طراحی شده قابل اعتماد با عملکرد عالی

دستگاه باد کن پت از سیستم گیره ضامن سه صفحه ای استفاده می کند. تا نیروی گیره قوی مورد نیاز برای دمیدن فشار بالا تا 35 بار را فراهم کند.

* واحد ایمنی قابل اعتماد بادکن پت عارف صنعت

دستگاه باد کن پت دارای تعداد زیادی واحد کمکی برای افزایش عملکرد دستگاه است. مانند واحد ذخیره سازی هوا برای ثابت نگه داشتن فشار هوا، واحد روغن کاری گریس برای کاهش سایش و پارگی قطعات مکانیکی. و واحد ورود هوا چند منظوره برای پاسخگویی به هوا.

* ظرفیت گرمایش قدرتمند با نتیجه گرمایش عالی

هیتر پریفورم سری HM از لامپ مادون قرمز به عنوان واحد گرمایش استفاده می کند. مادون قرمز دارای ظرفیت تابش حرارتی قدرتمندی است. که می تواند پریفرم را در مدت زمان بسیار کوتاهی تا دمای مورد نیاز گرم کند. در حالی که نفوذپذیری حرارتی قوی گرمایش مداوم و یکنواخت را در داخل پریفرم و روی سطح پریفرم فراهم می کند.

* سیستم کنترل گرمایش مستقل

دستگاه باد کن پت

هیتر پریفورم سری HM واحد کنترل دمای مستقل را برای هر ناحیه گرمایشی اتخاذ می کند. تا دمای ایده آل را برای پریفرم های مختلف ارائه دهد. هر لامپ گرمایشی دارای یک تنظیم کننده ولتاژ برای کنترل ولتاژ لامپ های گرمایشی و حفظ عملکرد روان آن است. با نمایشگر LED، بازرسی و تنظیم مقدار ولتاژ آسان و راحت می شود.

قیمت دستگاه بادکن پت

قیمت دستگاه بادکن پت : عارف صنعت مفتخر است که دستگاه های خود را با کیفیتی بی نظیر و قیمتی مناسب تقدیم شما عزیزان کند.اما به طور کلی بسته به احتیاج و نیاز و دستگاه انتخابی شما قیمت دستگاه بادکن پت متفاوت است و میتوانید با ما در تماس باشید تا هم از انتخاب خود مطمئن شوید و هم دستگاه را با قیمت مناسب تر خریداری کنید.

خرید دستگاه بادکن پت

عارف صنعت ماشین آلات خود را به سرار کشور و حتی خارج از کشور برای مشتریان خود ارسال میکند و خدمات پس از فروش آنها را ارائه میدهد. پس نگران این موضوع هم نباشید!

Rate this post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *